raid در دوربین مداربسته / انواع هارد هایک ویژن
نوشته شده توسط : جعفر

انواع هارد هایک ویژن و قیمت SSD اینترنال

کمپانی هایک ویژن محصولات گوناگونی در زمینه تجهیزات الکترونیکی به بازار معرفی کرده است. از آن جمله می توان به تولید تجهیزات مداربسته، دزدگیر، دوربین و… اشاره کرد. در این بین هارد SSD هایک ویژن یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت است. هارد هایک ویژن در انواع مختلف تولید شده و برای گروه های مختلفی از مشتریان عرضه می شود. از ویژگی هاردهای این برند SSD بودن آنهاست که همین امر، سرعت بالای انتقال اطلاعات و مقاومت در برابر شوک را موجب شده است. قیمت SSD Hikvision براساس نوع و ظرفیت هارد هایکویژن متفاوت است. در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع هارد Hikvision بپردازیم.


 

هارد SSD هایک ویژن و انواع آن

هارد SSD هایک ویژن در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این نوع حافظه hikvision خصوصیات منحصر به فردی دارد. کمپانی هایک ویژن در مدلی از هارد علاوه بر محافظت از داده با رمز عبور، احراز هویت اثر انگشت را نیز ارائه کرده است. همچنین سازگاری هارد تولیدی این شرکت با بسیاری از سیستم ها با OS های متفاوت (TV / Ps4 / Xbox / Windows / Mac / Linux / Android) یکی از دلایل محبوبیت این محصول شده است. انواع هاردهای هایک ویژن عبارتند از: هارد اینترنال سبز، هارد اینترنال آبی، هارد اکسترنال، هارد پورتابل یا قابل حمل، هارد M.2 SSD هایکویژن.

 
 
 

هارد اینترنال هایک ویژن

در هارد هایک ویژن از نوع اینترنال شما دو رنگ از هارد را خواهید دید. این نوع از هاردها در دو رنگ سبز و آبی تولید می شوند که تفاوت های از نظر ظرفیت و سایر ویژگی ها با یکدیگر دارند. هاردهای سبز هایکویژن از ظرفیت 120 GB آغاز می شود و با ضریبی از همین عدد (120)  افزایش می یابد. در انواع اس اس دی اینترنال سبز نام با E100 آغاز می شود. در هاردهای آبی رنگ هایک ظرفیت از 128 GB آغاز می شود و با ضریبی از آن افزایش می یابد. بنابراین هارد 1TB یا همان 1024 GB را به رنگ آبی خواهید یافت. شروع نام هارد های اس اس دی آبی با C100 است.

هارد هایک ویژن
 
 

برای اتصال این هاردها از رابط SATA استفاده می شود. با توجه به پشتیبانی از SATA3 یا SATA III سرعت انتقال اطلاعات در این هارد به میزان 6 گیگا بیت بر ثانیه (6 Gb/s) افزایش یافته است. این در حالی است که با USB 3.0  که از پورت های سریع سیستم های کامپیوتری است، سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کرده اید. سرعت خواندن اطلاعات در هاردهای اینترنال هایک ویژن 550 مگا بایت بر ثانیه (550MB/S) است. سرعت نوشتن در برخی از مدل نیز 470 مگا بایت بر ثانیه است و اندازه آنها در حدود 2.5 اینچ است. اغلب این نوع از حافظه های Hikvision ضد لرزش، مقاوم در برابر ضربه و شک هستند. در برخی از آنها قابلیت ضد خش بودن نیز دیده می شود.

 
 
 

هارد M.2 هایک ویژن

هارد M.2 از انواع دیگر هارد است که به صورت کارت روی مادربرد متصل می شود. از آن جهت که به پورت M.2 متصل می شوند به آن کارت M.2 یا هارد M.2 گفته می شود. در راستای نیاز به سرعت بیشتر و ابعاد کمتر پورت هایی طراحی و معرفی شدند که بتوانند اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند. یکی از این پورت ها M.2 است. این پورت زمینه معرفی حافظه های اس اس دی بسیار کوچک و در عین حال سریع را فراهم آورد. حافظه هایی به شکل کارت که کانکتور M.2 دارند. در انواع حافظه های SSD هایک ویژن این نوع از هارد نیز دیده می شود.

 
 

از ویژگی های هارد هایک ویژنM.2 سرعت خواندن و نوشتن بالاست. پشتیبانی از رابط های M.2 و SATA III و سرعتی برابر با 560 مگا بایت بر ثانیه از دیگر خصوصیات این حافظه SSD است. این حافظه هایک ویژن ضد لرزش است و عملکردی بهینه تر و با ثبات تری خواهد داشت. زیرا برای ایجاد امنیت بیشتر اطلاعات از کنترل تراشه الکترونیکی جایگزین ساختار مکانیکی قبل استفاده کرده است.

 
 
 

هارد هایک ویژن قابل حمل Portable

در انواع هاردهای هایک ویژن هاردهای قابل حمل نیز مورد توجه است. این هاردها نوعی از هاردهای اکسترنال هستند  درایو قابل حمل با SSD داخلی طراحی شده است. مشخصاً حافظه هایک ویژن قابل حمل دارای سرعت خواندن 540 مگابایت بر ثانیه است. البته سرعت خواندن و نوشتن واقعی  به سخت افزار و نرم افزار دستگاه متصل به هارد و نوع استفاده وابسته است. استفاده از هسته نیمه هادی ضد ضربه دوام و مقاومت این هارد در برابر ضربه را بالاتر برده است. ظاهری جذاب، کوچک و سبک با امکان اتصال آن به صورت سوئیچ و کلید برای حمل راحت تر.

ssd hikvision portabl
 
 

دارای استاندارد IP55 است و در برابر آب و گرد و غبار تا حدودی مقاوم است. تماس محدود گرد و غبار بر عملکرد آن تاثیر منفی نخواهد داشت. بسیار مناسب استفاده در لپ تاپ، کامپیوترهای خانگی یا PC، تب لت و تلفن های هوشمند و… با سیستم عامل های Windows / Mac / Android. است. از طریق رابط Type C و USB 3.1 قابل اتصال به دستگاه های مختلف است.

 
 
 

هارد اکسترنال هایک ویژن

از دیگر انواع هارد هایک ویژن هاردهای اکسترنال است که خود نیز انواع گوناگونی دارد. از خصوصیات این حافظه SSD Hikvision می توان به عملکرد قدرتمند، سریع و پایدار اشاره کرد. سرعت انتقال تا 1060 مگابایت بر ثانیه ویژگی جذاب این هارد است. سریعتر از هارد دیسک های مکانیکی اکسترنال معمولی است. این هارد با سیستم عامل “Hi Smart” که توسط Hikvision توسعه یافته است و Elite 7 برای انتقال آسان فایل های بزرگ است.

هارد هایک ویژن
 
 

سطح ایمنی برخی از این نوع هاردها نسبت به آب بالاست و از عملکرد ضد آب IPX-7 پشتیبانی می کند. بدنه فلزی آن که از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده سبک بوده و در برابر ضربه مقاوم است. به این ترتیب استفاده از این حافظه ها توسط ورزشکاران در فضای باز ایمن است و نگرانی برای از دست دادن اطلاعات بر اثر ضربه وجود ندارد. در مدل HIKVISION Elite7 نرم افزار رمزگذاری Hi Backup استفاده می شود. این نرم افزار از طریق Baidu قابل ارتقاء است و با آن می توانید از داده های خود به طور خودکار در هارددیسک شبکه پشتیبان گیری کنید.

 
 
 

قیمت انواع حافظه هایک ویژن

همان طور که پیش تر مطرح شد حافظه های SSD هایکویژن در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند و همین امر عاملیست برای تفاوت در قیمت آنها. البته صرفنظر از ظرفیت ویژگی های دیگری نیز در قیمت هارد هایک ویژن موثر هستند مانند سرعت نوشتن در آنها. نوع HS بودن هارد نیز در قیمت هارد موثر است. به عنوان مثال یک هارد HS هایکویژن 120 گیگا بایت حدود 20 هزار تومان گران تر از هارد معمولی 120 این برند است.

 

قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی

 

 

raid در دوربین مداربسته چیست؟

ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات ارسالی از دوربین ها در هارد دیسک انجام می شود. همیشه احتمال از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده وجود دارد. در دوربین های مداربسته، نحوه ذخیره سازی اطلاعات همانند ذخیره دیتا بر روی درایو کامپیوتر های معمولی است. به این صورت که پردازشگر سیستم تشخیص می دهد که دیتای ضبط شده بسته به ظرفیت دیسک های موجود در کدام یک ذخیره گردند. با استفاده از سیستم پیکربندی Raid یا (Redundant Array of Independent Disks)، دیتای ویدئویی به شیوه ای منطقی تر و امن تر مدیریت می شود. کاربرد raid در دوربین مداربسته در چه زمانی است؟ هدف نهایی در این تکنولوژی، دستیابی به سطوح بالاتری از حفاظت اطلاعات ضبط شده و روشی بهینه برای بازیابی اطلاعات در صورت خرابی های احتمالی است.

نحوه عملکرد تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته

تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته چیست؟ این تکنولوژی در واقع ترکیب کردن ظرفیت چند هارد دیسک به عنوان یک هارد واحد برای افزایش امنیت اطلاعات ضبط شده است. بدین ترتیب، ذخیره ی اطلاعات با این شیوه، علاوه بر فرآهم آوردن امنیت بیشتر، سرعت خواندن، نوشتن و  کارایی دستگاه ها را نیز افزایش می دهد.
هارد دیسک ها در دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR تعبیه می شوند و با توجه به انواع سیستم های Raid موجود، می توان به طور همزمان از ظرفیت بیش از یک هارد دیسک بهره برد. تصاویر و اطلاعات ضبط شده بوسیله تکنولوژی Raid به شکل آرایه های افزونه مرتب سازی می شوند. این آرایه ها انواع مختلفی دارند و بسته به نیاز کاربران طراحی شده اند. Raid ها دارای انواع متفاوتی هستند که از ساختارهایی از جمله Mirroring ، Striping و یا Error-correcting تبعیت می کنند. در ادامه برای فهم بهتر موضوع به نحوه عملکرد هر کدام از انواع سیستم Raid و همچنین ساختارهای آن اشاره می کنیم:

پیکربندی های مختلف سیستم Raid

  • Mirroring: در این روش اطلاعات و تصاویر مورد نظر، کپی برداری شده و در بیش از یک دیسک ذخیره می شوند. در این روش به حداقل دو هارد دیسک نیاز دارید. به دلیل اینکه اطلاعات در دو هارد ذخیره می شوند، عملیات خواندن و بازیابی، سرعت بیشتری داشته اما نوشتن و ذخیره سازی در آن کمی کُند تر انجام می شود. باید بدانید که در صورت عدم موفقیت عملیات ذخیره سازی در یکی از درایو ها، اطلاعات در دیسک دیگری ذخیره می شوند.
  • Striping: در این روش، تمامی اطلاعات در سرتاسر هارد دیسک ها تقسیم می شوند. عملیات خواندن و نوشتن در این روش در مقایسه با یک هارد، سریع تر انجام می شود.
  • Error-correcting: در این روش اطلاعات به نحوی ذخیره می شوند که امکان بازیابی اطلاعات و تصحیح آن وجود داشته باشد. ساختار موجود در این نوع آرایه بندی موجب می شود  تا سرعت عملیات خواندن و نوشتن، متناسب با تعداد درایوها افزایش یابد. البته در این روش حداقل به 3 هارد دیسک نیاز دارید و بسیاری از کارشناسان به منظور عملکرد بهتر، 5 دیسک را توصیه می کنند.

سطوح مختلف سیستم Raid

سطوح مختلفی از سیستم های Raid از 0 تا 10 وجود دارند که معمول ترین آنها سیستم های  Raid5 و 6 هستند.

  • Raid 0: تنها قابلیت موجود در سیستم  Raid 0 افزایش سرعت ذخیره سازی یا همان پیکر بندی striping است و هیچگونه عمل افزونه سازی در آن انجام نمی شود. سیستم های Raid از سیستم ذخیره سازی آینه ای یا زوجی موجود در سیستم های Raid 1 یا 5 پشتیبانی نمی کنند.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 1: در سیستم Raid 1 تمامی تصاویر ارسالی از دوربین به صورت داپلیکیت شده ذخیره می شوند. بنابر این در این سیستم حداقل به دو عدد هارد دیسک نیاز است. بدین معنی که اگر اطلاعات موجود در دیسک 1 از بین رفت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا کپی اطلاعات در دیسک 2 نیز موجود است(mirroring). این سطح دارای پیکربندی striping نیست و از آنجایی که امکان خواندن هر دیسک به طور همان زمان وجود دارد عملکرد خواندن بهبود یافته است.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 5: این سیستم دارای عملکرد به مراتب بهتری است. بدین صورت که داده های مربوط به تصاویر در بیش از یک هارد دیسک ذخیره می گردند. همچنین این سیستم دارای قابلیت تولید و ذخیره دیتا به صورت زوج در هر کدام از هارد دیسک ها است. با وجود این سیستم، در صورت خرابی یک هارد، تصاویر دوباره در همان دیسک بازیابی می گردند. RAID 5 نیاز به حداقل سه دیسک دارد، اما اغلب توصیه می شود از حداقل پنج دیسک برای عملکرد بهتر استفاده کنید. یکی از معایب موجود در سیستم Raid 5 این است که هنگامی که ذخیره سازی اطلاعات در یک دیسک با شکست مواجه می شود، زمان زیادی طول می کشد تا یک آرایه دوباره بازیابی شود. در نتیجه عملکرد آن معمولا در زمان بازسازی کاهش می یابد.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 6 :Raid 6 نسخه توسعه یافته از Raid 5 است با این تفاوت که قادر است به طور همزمان در صورت از دست رفتن اطلاعات در دو دیسک، آن را بازیابی کند. ، اما همچنین نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارد و در نتیجه کمتر از Raid 5 کارایی دارد.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 10 :Raid 10 یک استاندارد جدیدتر است و ترکیبی از Raid0 و Raid1 است. این سیستم عملکرد بهتری از RAID 1 ارائه می دهد اما هزینه بسیار بالایی دارد. RAID 10 سرعت عملکرد بالایی دارد اما نیازمند به دو برابر فضای ذخیره سازی به صورت آینه ای(mirroring) است.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

ساخت فروشگاه رایگان

اپلیکیشن مکان یاب

اپلیکیشن فروشگاه ساز

اپلیکیشن ساخت فروشگاه

اپلیکیشن فروشگاه یاب

اپلیکیشن ساخت فروشگاه رایگان

 

 





:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: